1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μελοποιΐας Μάρτιος - Μάιος 2010

Πωλούνται "Άξιον εστίν" για τον διαγωνισμό.
Τιμή: Μια νταμιτζάνα τσίπουρο(με γλυκάνισο).

Υ.Γ.Δεν μπόρεσα να αντισταθώ, να γελάσουμε λίγο...:D:D
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Καλημέρα σε όλους!
Ανεβάζω την αφίσα του Διαγωνισμού, υπενθυμίζοντας στους ενδιαφερόμενους ότι από σήμερα έχουμε ένα μήνα μέχρι τη λήξη της προθεσμίας αποστολής των συνθέσεων των διαγωνιζόμενων. Υπολογίστε, επίσης, ότι οι δύο τελευταίες εβδομάδες είναι Μ. Εβδομάδα κ Διακαινήσιμος.
Ευχαριστώ και αυτούς που έχουν ήδη στείλει.
 

Attachments

  • Αφίσα διαγωνισμού.jpg
    85.1 KB · Views: 48
όριο ηλικίας δεν υπάρχει.
Θέλουμε τους νέους-το μέλλον, θέλουμε και τους παλαιοτέρους, την εμπειρία. Σκοπός είναι να βγει και κάτι καλό, απ όπου και αν προέρχεται...

Ευχαριστώ και από εδώ τον κ Γιάννου που δέχτηκε την πρόσκλησή μας καθώς και τους υπολοίπους εκλεκτούς της κριτικής επιτροπής η οποία, όπως είδατε, διαθέτει ΚΥΡΟΣ.

Να μια ευκαιρία για όλους, να "μετρήσουμε" τις δυνατότητές μας...

Να μια απαράδεκτη κίνηση, η οποία όμως έχει υποστηρικτές! :eek::confused:

Νομίζεται ότι στο χώρος της της πατρώας ημών Βυζαντινής εκκλησιαστικής μουσικής χωρούν τέτοιου είδους αναμετρήσεις;

Ομολογώ ότι απ' τον κ. Γιάννου δεν περίμενα ποτέ μια τέτοια κίνηση.
Νομίζεται ότι ο αείμνηστος Θράσος θα έπαιρνε μέρος ποτέ σε τέτοιου είδους talent show Βυζαντινής μουσικής;

Τι σημαίνει "Να μια ευκαιρία για όλους, να "μετρήσουμε" τις δυνατότητές μας..." ;

Ο μόνος χώρος στον οποίο πρέπει να "μετρήσουμε" όπως λέτε τις δυνατότητές μας, είναι τις εκκλησίας του αληθινού Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού, με τον τρόπο της κατάνυξης, της συντριβής, της ταπείνωσης, της μετανοίας, της νηστείας, της προσευχής.

Ο Θεός να μας φυλάει, καλή Σαρρακοστή!
 
Δεν είμαστε ικανοί ούτε τον Πέτρο να ψελλίσουμε (για να μην πω της μελωδικές ασκήσεις του Μαργαζιώτη:confused:), διαγωνισμούς μελοποιίας γυρεύουμε.

Κουκουζέλης που μας χρειάζεται ! ! !
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Να μια απαράδεκτη κίνηση, η οποία όμως έχει υποστηρικτές! :eek::confused:

Νομίζεται ότι στο χώρος της της πατρώας ημών Βυζαντινής εκκλησιαστικής μουσικής χωρούν τέτοιου είδους αναμετρήσεις;

Ομολογώ ότι απ' τον κ. Γιάννου δεν περίμενα ποτέ μια τέτοια κίνηση.
Νομίζεται ότι ο αείμνηστος Θράσος θα έπαιρνε μέρος ποτέ σε τέτοιου είδους talent show Βυζαντινής μουσικής;

Τι σημαίνει "Να μια ευκαιρία για όλους, να "μετρήσουμε" τις δυνατότητές μας..." ;

Ο μόνος χώρος στον οποίο πρέπει να "μετρήσουμε" όπως λέτε τις δυνατότητές μας, είναι τις εκκλησίας του αληθινού Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού, με τον τρόπο της κατάνυξης, της συντριβής, της ταπείνωσης, της μετανοίας, της νηστείας, της προσευχής.

Ο Θεός να μας φυλάει, καλή Σαρρακοστή!

Και το χιλιάρικο;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Εἶναι αἱρετικό νά πιστεύουμε ὅτι τό ἔργο τοῦ Θεοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος σταμάτησε. Ὅπως ὁ Πατήρ, ὁ Ὁποῖος «ἕως ἄρτι ἐργάζεται, καὶ ὁ Υἱὸς ὁμοίως ἐργάζεται» ( Ἰωάν. 5, 17). Πρίν ἀπὸ τὸ πάθος Του ὁ Κύριος εἶχε δώσει ὑπόσχεση στοὺς μαθητές Του, προλέγοντας ὅτι «ὁ Παράκλητος, τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον ὃ πέμψει ὁ Πατήρ ἐν τῷ ὀνόματί μου, Ἐκεῖνος ὑμᾶς διδάξει πάντα καὶ ὑπομνήσει πάντα ἅ εἶπον ὑμῖν» (Ἰωάν. 14, 36) καὶ ἀμέσως μετὰ ἐπανέλαβε ὅτι «τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας ὁδηγήσει ὑμᾶς εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν». Καί δέν σταμάτησε, ὅπως πιστεύουν οἱ αἱρετικοί.

Εἶναι αἱρετικό νά πιστεύουμε ὅτι ὁ κατάλογος τῶν ἁγίων «ἔκλεισε» καί δέν θά ὑπάρξουν εἰς τό ἑξῆς ἅγιοι.

Τό ἔργο τῆς μελοποϊΐας συνεχίζεται, εἶναι δέ ἀπαραίτητη ἡ διδασκαλία της γιά τούς λόγους πού ἐξηγοῦνται ὑπό τῶν ἀξίων νέων τοῦ «Σχολείου Ψαλτικῆς» (δές ἐδῶ καθώς καί τό #1 μήνυμα).

Τούς ἀξίζουν πολλά συγχαρητήρια, καθ᾿ ὅσον μέ τήν κίνηση αὐτή εὐελπιστοῦν νά διαφυλάξουν τήν παραδοσιακή μελοποιΐα καί ὄχι νά τήν εὐτελίσουν. Νά ἀναδείξουν τήν καλλιέργεια τοῦ πνεύματος, κάτι ἀναγκαιότατο γιά τήν πορεία μας ὡς μελῶν καί κυρίως λειτουργῶν τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας μας.


 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Είναι ως συνήθως το πού θα επιλέξεις να εστιάσεις τελικά.

Ο priggos, γνωστός στην παρέα μας για μια γενικευμένα κριτική και συνήθως όχι αισιόδοξη στάση, εστίασε στην κακή πλευρά: την ομοιότητα με το talent show και την τάση για επίδειξη και προβολή. Ο π. Μάξιμος, αντίθετα, εστίασε στην καλή πλευρά: το κίνητρο για ενίσχυση και ανάδειξη της παραδοσιακής μελοποιίας.

Είναι και οι δύο όψεις υπαρκτές και ο καθένας που θα συμμετάσχει, ανάλογα με το περίσσευμα ή έλλειμμα αρετής και φώτισης, μπορεί να κλίνει προς τη μία ή την άλλη πλευρά. Αυτό όμως είναι αποκλειστική ευθύνη των προσώπων. Δεν μπορείς να θεωρήσεις έναν θεσμό υπεύθυνο γι' αυτό.
Προσωπικά, από τη στιγμή και μόνο που ο θεσμός αυτός δίνει τη δυνατότητα για το δεύτερο, επιλέγω την αισιόδοξη οπτική και προσυπογράφω εγκάρδια αυτήν την πρωτοβουλία.
 
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
Αν μου επιτρέπετε και την δική μου ταπεινή γνώμη, συμφωνώ ότι ο διαγωνισμός έχει καλές προθέσεις. Πιστεύω όμως, ότι έχουν γραφεί τόσα πολλά ,<ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙΝ> που κάθε σύνθεση που θα γραφεί στο εξής, θα είναι σχεδόν αδύνατον σε κάποιες γραμμές να μη θυμίζει κάποιο άλλο Αξιον εστίν.
Δεν είναι τυχαίο ότι στα βιβλία των σημερινών Μεγάλων Διδασκάλων η πλειονότητα των λειτουργικών δεν είναι δικά τους. Παραθέτουν είτε αυτούσια τα Λειτουργικά, αναφέροντας το όνομα του συνθέτη, ή παραθέτουν μία διασκευή, γράφοντας την λέξη διασκευή, ή εκτέλεσις, ή τονισμός, ή καλλωπισμός.
Αυτά όσον αφορά η σύνθεση να κινείται μεσα στα όρια του Βυζαντινού Μέλους.
Εάν είναι ελεύθερη και χωρίς κανόνες, τότε μπορούν να γραφούν πολλές συνθέσεις αλλά θα είναι τραγούδια.
 
Last edited:

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Εάν είναι ελεύθερη και χωρίς κανόνες, τότε μπορούν να γραφούν πολλές συνθέσεις αλλά θα είναι τραγούδια.

Μα γι' αυτό ακριβώς το λόγο υπάρχει μια τόσο αξιόλογη κριτική επιτροπή, για να αποτρέψει το ενδεχόμενο της βράβευσης κάποιου... τραγουδιού! :) Λίγη αναμονή και εμπιστοσύνη στα πρόσωπα που την απαρτίζουν πιστεύω θα μας αποζημιώσουν όλους με ένα καλό αποτέλεσμα.

Εξάλλου οι κατά καιρούς αναρτήσεις ανάλογων συνθέσεων στο "Ψ" έχουν αποδείξει ότι υπάρχουν αξιόλογοι και σοβαροί σύγχρονοι μελοποιοί, οι οποίοι γράφουν σεμνά και μετρημένα, στα χνάρια των παλαιών διδασκάλων. Αν κάποιων τα μέλη θυμίζουν κάποια παλαιότερα σε κάποια σημεία (διευκρινίζω πως εδώ δεν ομιλώ για "καλλωπισμούς", "διασκευές", "κατά το ύφος" κλπ. αλλά αυτούσιες συνθέσεις) , αυτό θα πρέπει να θεωρείται μάλλον ευτύχημα και φαινόμενο προσήλωσης στην παράδοση παρά στεγνή αντιγραφή.

Ας ευχηθούμε τα καλύτερα για τον νεότοκο αυτό διαγωνισμό, και ας μην το βλέπουμε ως talent show, αλλά ως ένα διαγωνισμό που προάγει την ευγενή μουσική άμιλλα. Είναι στην διακριτική ευχέρειά μας αν, βλέποντας τα έργα του Μιχαήλ Αγγέλου, δούμε γυμνές-σόκινγκ σκηνές ή αριστουργήματα...
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Θα συμφωνήσω ότι η επιλογή του συγκεκριμένου ύμνου- μεγαλυναρίου προς μελοποίηση ὶσως να ήταν ατυχής.
Τους λόγους τους εξηγεί κι ο κ. Σιαπερόπουλος:
Αν μου επιτρέπετε και την δική μου ταπεινή γνώμη, συμφωνώ ότι ο διαγωνισμός έχει καλές προθέσεις. Πιστεύω όμως, ότι έχουν γραφεί τόσα πολλά ,<ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙΝ> που κάθε σύνθεση που θα γραφεί στο εξής, θα είναι σχεδόν αδύνατον σε κάποιες γραμμές να μη θυμίζει κάποιο άλλο Αξιον εστίν.

Προσθέτω ότι σε αυτήν την περίπτωση και τα κριτήρια επιλογής- βράβευσης θα είναι κάπως ¨υποκειμενικά¨.

Θα συμφωνήσω και με τον π. Μάξιμο:
π. Μάξιμος;68214 said:
Τό ἔργο τῆς μελοποϊΐας συνεχίζεται...

Θα προτιμούσα όμως την μελοποίηση υμνογραφικού υλικού που υπάρχει ¨ατόνιστο¨ μουσικά...
π.χ. ιδιόμελα ή κοντάκια Ρωμανού που δεν είναι σε χρήση


παρά τις επιφυλάξεις για την επιλογή:

π. Μάξιμος;68214 said:
Τούς ἀξίζουν πολλά συγχαρητήρια, καθ᾿ ὅσον μέ τήν κίνηση αὐτή εὐελπιστοῦν νά διαφυλάξουν τήν παραδοσιακή μελοποιΐα καί ὄχι νά τήν εὐτελίσουν.
Νά ἀναδείξουν τήν καλλιέργεια τοῦ πνεύματος, κάτι ἀναγκαιότατο γιά τήν πορεία μας ὡς μελῶν καί κυρίως λειτουργῶν τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας μας.
 
Last edited:
Ο μόνος χώρος στον οποίο πρέπει να "μετρήσουμε" όπως λέτε τις δυνατότητές μας, είναι τις εκκλησίας του αληθινού Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού, με τον τρόπο της κατάνυξης, της συντριβής, της ταπείνωσης, της μετανοίας, της νηστείας, της προσευχής.

Και της αγάπης, και της διάκρισης και της αποφυγής της κατάκρισης, και του ξεριζωμού της κακίας, και της αποφυγής της ειρωνίας, και της αποδοχής της ελαχιστότητός μας και της αναγνώρισης του έργου των συνανθρώπων μας και της θυσίας για το πλησίον μας και της αναγνώρισης του δοκού στον οφθαλμό μας αντί της κάρφου στον οφθαλμό των άλλων.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Και της αγάπης, και της διάκρισης και της αποφυγής της κατάκρισης, και του ξεριζωμού της κακίας, και της αποφυγής της ειρωνίας, και της αποδοχής της ελαχιστότητός μας και της αναγνώρισης του έργου των συνανθρώπων μας και της θυσίας για το πλησίον μας και της αναγνώρισης του δοκού στον οφθαλμό μας αντί της κάρφου στον οφθαλμό των άλλων.

Εγώ ένα έχω να πω (παλιό αλλά καλό, θεός σχωρέσ'τον...) : "Να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα!!!" ΜΠΕΕΕΕ! :D
 
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
Μα γι' αυτό ακριβώς το λόγο υπάρχει μια τόσο αξιόλογη κριτική επιτροπή, για να αποτρέψει το ενδεχόμενο της βράβευσης κάποιου... τραγουδιού! :) Λίγη αναμονή και εμπιστοσύνη στα πρόσωπα που την απαρτίζουν πιστεύω θα μας αποζημιώσουν όλους με ένα καλό αποτέλεσμα.

Εξάλλου οι κατά καιρούς αναρτήσεις ανάλογων συνθέσεων στο "Ψ" έχουν αποδείξει ότι υπάρχουν αξιόλογοι και σοβαροί σύγχρονοι μελοποιοί, οι οποίοι γράφουν σεμνά και μετρημένα, στα χνάρια των παλαιών διδασκάλων. Αν κάποιων τα μέλη θυμίζουν κάποια παλαιότερα σε κάποια σημεία (διευκρινίζω πως εδώ δεν ομιλώ για "καλλωπισμούς", "διασκευές", "κατά το ύφος" κλπ. αλλά αυτούσιες συνθέσεις) , αυτό θα πρέπει να θεωρείται μάλλον ευτύχημα και φαινόμενο προσήλωσης στην παράδοση παρά στεγνή αντιγραφή.

Ας ευχηθούμε τα καλύτερα για τον νεότοκο αυτό διαγωνισμό, και ας μην το βλέπουμε ως talent show, αλλά ως ένα διαγωνισμό που προάγει την ευγενή μουσική άμιλλα. Είναι στην διακριτική ευχέρειά μας αν, βλέποντας τα έργα του Μιχαήλ Αγγέλου, δούμε γυμνές-σόκινγκ σκηνές ή αριστουργήματα...

Η εμπιστοσύνη και η τιμή στα πρόσωπα της επιτροπής είναι δεδομένη.

Εάν οι συνθέσεις θυμίζουν κάτι άλλο σε κάποια σημεία, τότε χάνεται η πρωτοτυπία και η έμπνευση που είναι ζητούμενο και όρος συμμετοχής.

Εγώ δεν μίλησα για talent show. Μίλησα για δύσκολο εγχείρημα να γράψουμε ένα Αξιον εστίν που να μη θυμίζει κάποιο από αυτά που ψάλλουμε σήμερα. Ισως κάτι άλλο (ένα χερουβικό ας πούμε) να έδινε την ευχερεια πρωτοτυπίας και έμπνευσης.

Οπως και να έχουν τα πράγματα εύχομαι τα καλύτερα.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
____
 
Last edited:

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Εγώ δεν μίλησα για talent show.
Όχι, προς Θεού, δεν σας απέδωσα τπο συγκεκριμένο σχόλιο, μπήκε στη σφαίρα του προβληματισμού μου από προηγούμενες σκέψεις συναδέλφων.

Ισως κάτι άλλο (ένα χερουβικό ας πούμε) να έδινε την ευχερεια πρωτοτυπίας και έμπνευσης.
Δεν είναι καθόλου άσχημη η ιδέα. Αλλά πρώτη φορά είναι, ενδεχόμενα λάθη στις επιλογές συγχωρούνται. Κάπως έπρεπε να αρχίσει. Πάντως σε γενικές γραμμές οι προθέσεις και η πρωτοτυπία του εγχειρήματος είναι πολύ δυνατά στοιχεία που εγγυώνται συνέχεια.

Οπως και να έχουν τα πράγματα εύχομαι τα καλύτερα.
Είναι ευχή όλων μας.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Την πρωτοβουλία της σχολής θα έπρεπε να την είχε αναλάβει η εκκλησία και το κράτος μιας και πρόκειται για εθνική μουσική, από τα λίγα που παράγει ο τόπος.
Όσο για την αμοιβή μη ξεχνάμε ότι χωρίς αυτήν δεν θα εξέδιδαν βιβλία με καινούργια μέλη οι παλαιοί πρωτοψάλτες (Φωκαέας κλπ) και δεν θα υπήρχαν οι σημερινοί εκδοτικοί οίκοι ώστε να ψάλλουμε από ωραία βιβλία.
Και ο ιερέας αμοιβή χρειάζεται. Πώς θα ζήσει;
Το ίδιο σε όλα τα μεγάλα έργα αγιογραφίας που πλήρωσαν αδρά οι πρόγονοι μεγάλους καλλιτέχνες ώστε να γίνει η εκκλησία τους μνημείο τέχνης.
Αυτό είναι δικαιοσύνη.
Οσιότητα είναι να προσφέρει κάποιος αμισθεί κλπ
Κανείς δεν καταφέρεται εναντίον της οσιότητας αλλά ούτε και της δικαιοσύνης.
Περί "παραδόσεως" να πω ότι είναι λέξη ουσίας αλλά και κουλτούρας.
Μπορεί κάποιος να υποστηρίζει ότι τα μόνα παραδοσιακά άξιον εστίν είναι του Γρηγορίου. Ο ίδιος όμως ακούει ευχάριστα και του Χατζηαθανασίου.

Προσπάθησαν τα τελευταία χρόνια οι μελοποιοί να γράψουν αναλυτικότερα.
Δηλαδή, ανάλυση ποιοτικών χαρακτήρων και λαρυγγισμών.
Ηταν σοφή προσπάθεια γιατί με την παλαιά μέθοδο υπήρχαν λαρυγγισμοί οι οποίοι με τη νέα μέθοδο κάπου θα αφανίζοντο προς χάριν της μετροφωνίας.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Από το Παράρτημα Εκκλησιαστικής Αλήθειας, Πέμπτο τεύχος (1-11-1902) κ έκτο (1907), έκδοση του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών (Θεσ/νίκη 2001), επισυνάπτω τη σελίδα 53 με τίτλο "Περί διαγωνισμάτων".

Πρόκειται για το καταστατικό του εν Κων/πόλει Εκκλησιαστικού Μουσικού Συλλόγου, κεφάλαιο Η΄ και άρθρα 95 ως 101 που αφορούν σε μουσικούς διαγωνισμούς.

Τακτικά μέλη της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου τότε ήταν οι:

Σεβ. Αμασείας κ. Άνθιμος, Πρόεδρος
Γεώργιος Παπαδόπουλος
Φώτιος Παπαδόπουλος
Κων/νος Ψάχος
Κλάββας, Φιλανθίδης, Ναυπλιώτης, Μ. Βασιλείου, Βιολάκης κτλ κτλ...

Ειδική τεχνική επιτροπή για τους διαγωνισμούς (Φιλανθίδης, Ναυπλιώτης, Μ. Βασιλείου, Φώτιος Παπαδόπουλος, Χρ. Παπαϊωάννου, Ψάχος)

Πιστεύω ότι αν ζούσε ο Στανίτσας, θα ταν κι αυτός μέσα...

Θα διαβάσετε ότι οι Διαγωνισμοί (όχι πάντα μελοποιίας) είχαν χρηματικό έπαθλο, το οποίο μάλιστα, αν δεν υπήρχε νικητής (σε μας δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση) ο Σύλλογος μπορούσε να χρησιμοποιήσει για ανάγκες της Μουσικής Σχολής, είτε για αγορά βιβλίων είτε για κάποια έκδοση κτλ...

Επίσης, αν θυμάμαι καλά (θα ψάξω να το βρω ακριβώς) το συνηθισμένο άξιον εστίν του δευτέρου ήχου είχε προέλθει από μουσικό διαγωνισμό
 

Attachments

  • diagonismoi.jpg
    1.1 MB · Views: 32
Last edited:

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Εγώ χάρηκα πολύ όταν άκουσα ότι γίνεται διαγωνισμός μελοποιΐας! Υπάρχουν πολλοί λόγοι γι' αυτό και νομίζω εξηγήθηκαν αρκούντως παραπάνω. Ο κυριότερος λόγος πάντως για τον οποίο χαίρομαι που γίνεται αυτός ο διαγωνισμός, είναι ότι τέτοιες κινήσεις δείχνουν ότι η ψαλτική βρίσκεται σε περίοδο ακμής και δημιουργικής καρποφορίας. Γιατί τόσα χρόνια ήταν πολύ αδικημένη σαν τέχνη.

Και να απαντήσω στον Δημήτρη Ανδριώτη ότι στην Εκκλησία φυσικά είναι κυρίως σκοπός η κάθαρση αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η Ορθοδοξία στραγγαλίζει την δημιουργικότητα των ανθρώπων! Ό,τι γίνεται χωρίς αμαρτία, είναι καλοδεχούμενο!
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Επίσης, αν θυμάμαι καλά (θα ψάξω να το βρω ακριβώς) το συνηθισμένο άξιον εστίν του δευτέρου ήχου είχε προέλθει από μουσικό διαγωνισμό

Επειδή θα έχεις δουλειά με την διοργάνωση, επίτρεψέ μου να σε βοηθήσω, έστω εδώ :D

http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=4936

Οι απόψεις διίστανται αλλά δεν παύει να είναι ένα ενδεχόμενο... Τέλος πάντων, πιστεύω πως το εγχείρημα που αναλάβατε δεν χρήζει υπερασπίσεως και εξηγήσεων. Θεμιτός είναι ο σκοπός, θεμιτά και τα μέσα. Αφιερούται :)

Καλή επιτυχία!
 
Last edited:
Top