Ανοίγω νέο θέμα σχετικά με μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα Παπαδική (πολυπλεύρως όπως θα διαπιστώσετε) που φυλάσεται στην Ι.Μ.Μεταμορφώσεως Μεγάλου Μετεώρου με αρίθμηση Ι.Μ.Μεταμορφώσεως 192 (Γ.Θ.Στάθη "Τα Χειρόγραφα Βυζαντινής Μουσικής").
Πρόκειται για Παπαδική η οποία χρονολογείται περί τα μέσα του ΙΕ΄αιώνα, ο δε γραφεύς της είναι ανώνυμος.
Εισαγωγικά, παραθέτω το απόσπασμα αυτό στο οποίο καταδεικνύεται η ψαλμώδηση ολόκληρου του προοιμιακού ψαλμού από τους δύο χορούς, σπάνιο και άγνωστο εν πολλοίς χαρακτηριστικό του παλαιού μεγάλου εσπερινού.
23α Αρχη συν Θεω αγιω του μεγαλου Εσπερινου: τουτο δε ψαλλεται διχορον, ηχος πλ δ΄ Δευτε προσκυνησωμεν - τρεις φορες - ο αος πλ δ΄ Ευλογει η ψυχη μου - (φ.23β) ο βος ηχος β΄ Εξομολογησιν και μεγαλοπρεπειαν - ηχος β΄ Εκτεινον τον ουρανον ωσει δεριν. Ειτα λέγουν τους στιχους ολους εις το μελος αυτο εως το Ανοιξαντος σου, και ευθυς αρχονται τα Τριαδικα, ηχος πλ δ΄ (φ.24α) ο αος Ανοιξαντος σου - ο βος Αποστρεψαντος σου - του Παναρετου, ηχος πλ δ΄ Αντανελεις το πνευμα αυτων.
Πρόκειται για Παπαδική η οποία χρονολογείται περί τα μέσα του ΙΕ΄αιώνα, ο δε γραφεύς της είναι ανώνυμος.
Εισαγωγικά, παραθέτω το απόσπασμα αυτό στο οποίο καταδεικνύεται η ψαλμώδηση ολόκληρου του προοιμιακού ψαλμού από τους δύο χορούς, σπάνιο και άγνωστο εν πολλοίς χαρακτηριστικό του παλαιού μεγάλου εσπερινού.
23α Αρχη συν Θεω αγιω του μεγαλου Εσπερινου: τουτο δε ψαλλεται διχορον, ηχος πλ δ΄ Δευτε προσκυνησωμεν - τρεις φορες - ο αος πλ δ΄ Ευλογει η ψυχη μου - (φ.23β) ο βος ηχος β΄ Εξομολογησιν και μεγαλοπρεπειαν - ηχος β΄ Εκτεινον τον ουρανον ωσει δεριν. Ειτα λέγουν τους στιχους ολους εις το μελος αυτο εως το Ανοιξαντος σου, και ευθυς αρχονται τα Τριαδικα, ηχος πλ δ΄ (φ.24α) ο αος Ανοιξαντος σου - ο βος Αποστρεψαντος σου - του Παναρετου, ηχος πλ δ΄ Αντανελεις το πνευμα αυτων.
Last edited: